نوشته شده توسط : sibesalamati

کاهش میزان چربی خون با گیاهان دارویی گرداوری شد

 

کاهش میزان چربی خون با گیاهان دارویی

 

خون در حالت طبیعی از یک سری گلبول های قرمز و سفید به همراه پلاکت تشکیل شده است که وظیفه ی حمل اکسیژن و بازگشت کربن دی اکسید را بر عهده خواهد داشت. این روند طبیعی در یک فرد سالم بدون هیچ مشکلی پی در پی در حال انجام است و مهم ترین بخش برای رساندن خون ، قلب و مغز می باشند. در مرحله ی بعدی برای راحتی در تنفس خونرسانی ریوی هم بسیار ارزشمند خواهد بود. اما هر عامل دیگری همانند چربی خون یا وجود قند در خون می تواند در این خونرسانی اختلال ایجاد کند.

هرچه خون کمتری به اعضای بدن برسد ، فعالیتی که این اعضا دارند کندتر پیش خواهد رفت بخصوص در رابطه با قلب و مغز ، سکته ها و در رابطه با دستگاه تنفسی ، تنگی نفس و . . . از شایع ترین عوارض خواهد بود. چربی خون همیشه باید در حد نرمال قرار گیرد تا اضافات آن به داخل خون رسوب نکنند. در صورت رسوب رگ ها مسدود خواهد شد و آمبولی یا سکته ها به وقوع خواهند پیوست.

برای کاهش چربی خون در صورتی که در مراحل ابتدایی بیماری قرار دارید حتما از ورزش های روزانه و مصرف غذاهای پخته شده بهره ببرید. این ورزش ها به شما کمک خواهند کرد تا چربی زیاد در بدن خود را کاهش دهید بخصوص چربی های موضعی در این روش کاهش چشمگیری خواهند یافت. مصرف برخی از گیاهان دارویی همانند شوید یا تخم شوید ، دم کرده ای از سماق ، مصرف تخم سبزی گشنیز و همچنین آبگیری غوره ای که نجوشیده باشد ، برای کاهش چربی خون بسیار مفید می باشند. در صورتی که نیاز به تغییر در طعم هریک از گیاهان دارویی دارید می توانید از دمنوش آنها به همراه عسل و کمی آب لیموتازه استفاده کنید.

کاهش میزان چربی خون با گیاهان دارویی



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان طب سنتی برای نفخ شکم گرداوری شد

 

درمان طب سنتی برای نفخ شکم

 

نفخ در شکم یعنی همان حضور گازهای بسیار زیاد در داخل سیستم گوارشی که معمولا در میانه ی راه فرد را به دردهای شدیدی دچار خواهند کرد. از این رو بسیار مهم است که ما با استفاده از توصیه های مختلف طب سنتی حباب این گازها را کوچکتر نموده و آنها را در داخل شکم خود از بین ببریم. این کار با استفاده از مصرف گیاهان دارویی به خوبی امکان پذیر است و نیاز به مصرف داروهایی همچون دایمتیکون وجود ندارد ( این دارو در موارد بسیار شدید کمک کننده خواهد بود).

معمولا برای پیشگیری از تجمع گاز زیاد در داخل شکم یا به اصطلاح پزشکی نفخ زیاد ، کافی است که شما مصرف غذاهای نفاخ را کاهش دهید. کاهش غذاهایی همچون حبوبات ، نوشابه های گازدار ، هندوانه، کاهو ، کلم ، میوه و سبزیجات نفاخ و . . . یکی از راهکارهای پیشنهادی پدیده کاشان می باشد . اما در صورتی که با رعایت مصرف باز هم به دردهای ناشی از نفخ شدید در شکم دچار شدید تنها راه حل مصرف گیاهان زیر می باشد.

از قدیم همیشه به همراه غذا از نعناع خشک استفاده می کردند ، یکی از دلایلی که امروزه پژوهشگران نسبت به آن به باور رسیده اند ، اثردرمانی نعناع خشک بر روی کاهش نفخ می باشد. علاوه بر آن گلپر یکی از مشهورترین گیاهان دارویی برای کاهش نفخ می باشد. معمولا مصرف گلپر به تنهایی به دلیل طعم نامطبوع امکان پذیر نیست ، پس در ابتدا باید آن را به شکل یک پورد درآورید سپس به آن کمی عرق بهارنارنج به همراه نبات بزنید تا هم طعم و هم شیرینی مناسبی برای مصرف داشته باشد.

حتما از سبزیجات تازه ای همچون نعناع و ریحان برای مصارف روزانه ی خود بهره ببرید. این سبزیجات علاوه بر آنکه نیاز شما را به انواع ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کنند ،  می توانند نفخ شکم و انواع بیماری های گوارشی را بهبود ببخشند.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 | نظرات ()